niedziela, 9 września 2018

"Podejrzany" - Paulina Świst

         Pamiętam mój zachwyt po przeczytaniu "Prokuratora" Pauliny Świst. Całkiem nowa tematyka, szybka akcja, do tego charyzmatyczni bohaterzy. Strzał w dziesiątkę ze strony autora. Niecierpliwie oczekiwałam kontynuacji, licząc na podobne doznania. Jednak "Komisarz" zawiódł mnie. To nie było już to. Miałam wrażenie, że to trochę na siłę pisana historia. Dlatego nie bardzo miałam ochotę wziąć się za lekturę "Podejrzanego", przyznam się, że przeszłam obojętnie obok sklepowej półki z książką w dniu jej premiery. Teraz jestem świeżo po lekturze i mogę napisać, że autorka, po niezbyt udanej drugiej części, tym razem dała radę. 
       

      W "Podejrzanym" fabuła skupia się na siostrze „Zimnego” Marii i jej ex partnerze Danielu Wyrwie. Kto czytał drugą cześć, pamięta, że Daniel to brat Radka, partnera Zimnego. Ten niegrzeczny chłopiec, narażając własne życie, pomógł komisarzowi uratować Kingę, gdy ta została uprowadzona. W zamian Siwy umożliwił mu kontakt z córeczka Niną. Bo Daniel i Maria zostali rodzicami ale z powodu nałogu mężczyzny, ich drogi rozeszły się.
      Zatem, w trzeciej części poznajemy bliżej perypetie związku głównych bohaterów. Oczywiście, jako że jest to kryminał, autorka zadbała, by wątek główny skupiał się wokół przestępczych wydarzeń. Tym razem ktoś zagraża Marii i jej córeczce Ninie. Czy ma to związek z pojawieniem się Daniela w ich życiu? 
      Moja opinia na temat "Podejrzanego" zmieniała się wraz z kolejnymi rozdziałami. Z początku historia wydawała mi się nieco nudnawa. Uprzedzona po drugiej części, sądziłam, że i tym razem odbębnię czytanie i tyle pozostanie z lektury. Jednak za sprawą Daniela Wyrwy, wszystko nabierało powoli koloru. Jednak mocny bohater to as w rękawie autorki. I tak, jak w poprzednich częściach, to właśnie męskie kreacje wychodzą Paulinie najlepiej.       
      Cała fabuła rozgrywa się na dwóch płaszczyznach czasowych. Z teraźniejszości cofamy się kilka lat wstecz i w ten sposób poznajemy losy związku Daniela i Marii, metamorfozę głównego bohatera i następstwa pewnych wydarzeń, których źródło pochodzi z czasów służby wojskowej w Iraku. Tłem dla wątku kryminalnego jest, jak w każdej z części, romans dwójki bohaterów. Do tego Paulina podeszła bardzo schematycznie. Wielka miłość, ogromne pożądanie, dziki seks, chwilowy zawód miłosny. Na tle tych trzech par Daniel i Maria lansują się na drugiej pozycji. Chociaż pokusiłabym się o stwierdzenie, że to właśnie młody Wyrwa jest najseksowniejszym, najmroczniejszym, najbardziej pożądanym bohaterem.
      " Podejrzany" to lekka i całkiem przyjemna lektura. Nie zrobiła na mnie już takiego wrażenia, jak pierwsza cześć, która była czymś nowatorski jak dla mnie. Nie jest też pozycją, którą poleciłabym komuś, kto nie zapoznał się jeszcze z twórczością Pauliny Świst.

2 komentarze:

  1. Też uważam, że "Prokurator" był najlepszy - może faktycznie dlatego, że powiewał świeżością- ale był też najbardziej naładowany seksem - każda kolejna część tej serii spadała według mnie o oczko niżej. Nie wiem czy sięgnę po "Karuzelę"

    OdpowiedzUsuń
  2. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń

"Dom sióstr"- Charlotte Link

       Duży, stary dom, stojący gdzieś na uboczu, z dala od wścibskich oczu, otoczony bezkresem pól i lasów, kusi, przyciąga i magnetyzuje...