sobota, 22 czerwca 2019

"Diabli nadali"- Olga Rudnicka

       Ostatnio pogoda coraz bardziej nas rozpieszcza. Słoneczko i wysokie temperatury sprzyjają leniuchowaniu. A więc nie pozostaje mi nic innego, jak zanurzyć się w lekkiej i przyjemnej lekturze. Najczęściej jest to twórczość Olgi Rudnickiej.



      "Diabli nadali", czyli przystojny mężczyzna i krnąbrna sekretarka.  Dagmar Różyk to bożyszcze większości kobiet. Jest atrakcyjny, inteligentny i nieokrzesany. Jako prezes jednej z firm potrzebuje w pracy zaufanej sekretarki, która oprze się jego urokowi i dzięki temu będzie wydajniej pracować. Ale przy jego aparycji, trudno jest o idealną kandydatkę. Zadziorna i zdecydowana Monika ma jednak szansę,  by sprostać oczekiwaniom pana prezesa. Początki są dla niej trudne, jednak z dnia na dzień idzie jej coraz lepiej. Niespodziewanie Różyk zostaje zamordowany i to we własnym biurze. Kto tego dokonał? Podejrzanych jest wielu: byłe kochanki, zazdrośni mężowie, zawistni współpracownicy.  Każdy miał motyw. Ale tylko Monika zna wszystkie tajemnice swego szefa i na własną rękę postanawia poznać prawdę o rzekomym zabójstwie Różyka. Z pomocą zaprzyjaźnionego policjanta, Mateusza, prowadzą prywatne dochodzenie, w wyniku którego wszelkie tropy wskazują tzw. "Zdzirę", czyli panią wiceprezes. Tylko gdzie ona się teraz podziewa? Ostatnio widziano ją, jak wybiegła w pośpiechu z biura Dagmara.

        Ta książka to kolejny dobry i niezwykle wciągający kryminał, ze sporą dawką humoru,  który umili nam każda wolną chwilę.
      Najważniejsi są tutaj bohaterowie. Charyzmatyczni, nieszablonowi, inteligentni i zdecydowani. Bohaterzy, którzy znają swoją wartość, którzy kierują się własnymi zasadami,  którzy potrafią rozbić każdy mur i dotrzeć do innych. Bohaterzy, których można nienawidzić, a przy tym ogromnie szanować i doceniać. Bohaterzy, którzy pomimo osobistych niechęci zawsze kierują się profesjonalizmem. Nie zabraknie również także tych, którzy będą ich całkowitym przeciwieństwem. Zaborczy, naiwni, dwulicowi i tchórzliwi- tacy ludzie swoimi zachowaniami i dialogami wywołają niejeden uśmiech na twarzy czytelnika. Nie zapomnijmy o tzw. czarnych charakterach. Niebezpieczni, niezauważalni i nieobliczalni. Takie właśnie są mroczne charaktery, które tylko jeszcze bardziej podsycają naszą ciekawość i pobudzając silne emocje.

      Dodatkowym plusem jest bardzo ekscytująca i frapująca fabuła. Idealnie zrównoważone wątki kryminalne oraz komediowe czy też społeczno- obyczajowe to decydujące elementy tej dociekliwej powieści. Było bardzo niebezpiecznie i intrygująco, a zarazem zabawnie i pobudzająco. Jednak najlepsze momenty tejże książki to te, w których dochodziło do spięć pomiędzy szefem Różykiem a jego sekretarką. Ten kto czytał, wie o co mi chodzi, a pozostałych zapraszam do lektury.

       Podsumowując, "Diabli nadali" Olgi Rudnickiej to zdecydowanie nietuzinkowy kryminał komediowy, który należy przeczytać, szczególnie gdy jest się wielbicielem twórczości tej autorki. Ta książka jest lekka, przyjemna i zabawna, a przy tym trzyma w napięciu i zapewne was zaskoczy w wielu momentach. Nic tylko czytać, bo jest tego warta.

7 komentarzy:

  1. Lektura idealna na lato. Takie książki lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja.

      Usuń
  2. Jeszcze nie miałam przyjemności czytać nic tej autorki, ale myślę, że będzie idealna jako odskocznia od mocniejszych pozycji 😊
    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam autorkę! :) Czytałam wszystkie jej powieści, prócz ostatniej, która ciągle czeka na swoją kolej... myślę, że w lipcu się uda! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam kiedyś tę książkę i równie jak Tobie przypadła mi do gustu :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Papierowa Łowczyni

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie to jedna z najlepszych książek pai Rudnickiej, ostatnia dobra, bo mam wrażenie, że z kolejnymi było coraz gorzej. Nadal nie dokończyłam ostatniej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń

"Dom sióstr"- Charlotte Link

       Duży, stary dom, stojący gdzieś na uboczu, z dala od wścibskich oczu, otoczony bezkresem pól i lasów, kusi, przyciąga i magnetyzuje...