sobota, 6 stycznia 2018

Podsumowanie czytelnicze 2017 roku


    Wracam po przerwie świątecznej z nowym wpisem na blogu. Kolejne książki przeczytane, ale pomyślałam, że zanim podzielę się z wami nową recenzją, spróbuję podsumować pod kontem czytelniczym miniony rok. Kilka godzin temu przejrzałam listę książek, przeczytanych przeze mnie w 2017 roku i złapałam się za głowę. Bo jest tego aż 96 pozycji. Niemożliwe.... a jednak.





     Czytam w każdej wolnej chwili. Dosłownie, zamieniłam telewizor na książkę. Nawet, gdy mogę pozwolić sobie dosłownie tylko na 2, 3 strony. Wcześniej kupowałam książki tylko w lokalnym Empiku, z czasem zahaczałam o dyskonty, dopóki nie odkryłam internetowego sklepu Znak. Z prostego powodu, nie muszę już przepłacać. Do tego doszła jeszcze Miejska Biblioteka, którą odwiedzam regularnie raz w miesiącu, biorąc zawsze max liczbę, możliwą do wypożyczenia. 

    Wcześniej marzyłam o dużym zbiorze własnych książek, ale że nie mam zwyczaju wracać do już raz przeczytanej pozycji, świadomość, że mają leżeć, żółknąć i się kurzyć, zmotywowała mnie do regularnego pozbywania się tego, co sama nabyłam. I tak, od czasu do czasu sprzedaję przeczytane, a zysk inwestuję w nowe. Zdarza mi się tez oddawać do lokalnej biblioteki. 

    Wracając do podsumowania czytelniczego, pokusiłam się o stworzenie dosyć subiektywnego rankingu 10 najlepszych książek, przeczytanych przeze mnie w 2017 roku. Spośród tylu tytułów, było to dosyć trudne zadanie, ale mam przekonanie, że wybrałam dobrze. Dodam, że większość recenzji jest na blogu, dlatego podam tylko  tytuły. 

10 NAJLEPSZYCH KSIĄŻEK, KTÓRE PRZECZYTAŁAM W 2017 ROKU:

  • Dziewczyna w walizce -Raphel Montes 
  • Bóg w wielkim mieście - Katarzyna Olubińska
  • Chirurg; Telefon o północy - Tess Gerritsen
  • Prokurator - Paulina Świst
  • Trylogia Millenium - Stieg Larsson
  • Schemat - Arno Strobel
  • Stalker - Lars Kepler 
  • Kiedy odszedłeś - Jojo Moyes
  • Za zamkniętymi drzwiami - B. A. Paris
  • Groza - Michael Robothen


    Jednak rok 2017 to nie tylko zachwyt nad poszczególnymi tytułami, bo zdarzyło mi się stracić trochę czasu na coś niegodnego polecenia. Poniżej spis książek, które, moim zdaniem, są rozczarowaniem. 

10 KSIĄŻEK, KTÓRE NIE POLECAM:

  • Kontynuacja trylogii Millenium - David Lagercrantz
  • Wszystkie kolory nieba;Większy kawałek nieba  - Krystyny Mirek
  • Grzechu warta - Agata Przybyłek 
  • Powtórnie narodzony -Margaret Mazzantini
  • Dziewczyny, które zabiły Chloe - Alex Marwood
  • 13 powodów- Joy Asher
  • Czarne światło - Marta Guzowska
  • Gniazdo - Cynthia D'Apiz Sweeney
  • Klub mało używanych dziewic - Monika Szwaja

    To by było na tyle, życzę sobie na ten rok, by moja pasja czytania nie osłabła, by moja zdolność recenzowania stałe się polepszała, no i oczywiście wielu dobrych tytułów. A wam wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

Do następnego wpisu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Dom sióstr"- Charlotte Link

       Duży, stary dom, stojący gdzieś na uboczu, z dala od wścibskich oczu, otoczony bezkresem pól i lasów, kusi, przyciąga i magnetyzuje...