poniedziałek, 20 sierpnia 2018

"Zabójczy pocisk"- Ćwirlej, Mróz, Rudnicka, Puzyńska, Małecki, Sekielski oraz wielu innych....

      "Zabójczy pocisk" to zbiór opowiadań kryminalnych autorstwa wielu znanych pisarzy. Książka ta towarzyszyła mi podczas ostatnich dni urlopu. Skoro lubię i cenię niektórych z autorów, wymienionych na okładce, oczekiwałam, ze całość przypadnie mi do gustu?!
      

      Streszczenie fabuły w tym przypadku jest niemożliwe, bowiem jest to zestaw 15 zupełnie różnych opowiadań. Każdy wątek kryminalny jest inny. Ale jest coś, co łączy te wszystkie opowieści-  sięgają one w głąb ludzkiej duszy, odkrywając emocje, jakie nami rządzą, a o jakich często nawet nie zdawaliśmy sobie sprawy. Te uczucia definiują nas i szufladkują jednocześnie.
     "Zabójczy pocisk" to kilkanaście oddzielnych historii kata i ich ofiary. Ten pierwszy niszczy fizycznie i psychicznie wszystko i wszystkich, którzy stają na jego drodze. Często działa z premedytacją, ale także pod wpływem chwili i impulsu.Ofiara zaś zazwyczaj jest bezbronna, niewinna, bezbarwna i bezsilna, ale czy na pewno? Motywy także są bardzo różne. Od drobnych potyczek, przez emocjonalny szantaż, po traumatyczne przeżycia z przeszłości. Same zbrodnie są niezwykle brutalne, z góry zaplanowane, czasem stają się odwetem z wyrządzone krzywdy. Niekiedy KAT STAJE SIĘ OFIARĄ, A OFIARA KATEM.  
     Ta książka porusza wiele trudnych tematów, jak przemoc domowa, fizyczna i psychiczna, zdrady, gwałty, problemy psychiczne, zaborczość, zazdrość, a także niesprawiedliwość polskiego prawa karnego. To wszystko znajdziecie w tym zbiorze. I jeszcze więcej!
     Całokształt oceniam jako dobry i interesujący. I choć bardzo chciałam, niestety trochę się zawiodłam. A dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Już wcześniej poznałam twórczość  niektórych z jego autorów i ich krótkie opowiadania to dla mnie zdecydowanie za mało, Czytając je, chciałam więcej i więcej. Ale przecież nie można mieć wszystkiego? PRAWDA?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Dom sióstr"- Charlotte Link

       Duży, stary dom, stojący gdzieś na uboczu, z dala od wścibskich oczu, otoczony bezkresem pól i lasów, kusi, przyciąga i magnetyzuje...