środa, 11 kwietnia 2018

Dotyk zła - Alex Kava

    Od dawna słyszałam wiele dobrego o twórczości Alex Kava, ale jak dotąd nie miałam okazji przeczytać jakiejkolwiek pozycji z jej repertuaru. Zupełnie przypadkiem na mojej półce pojawił się "Dotyk zła", który, mimo że ma już swoje lata, bardzo przypadł mi do gustu.




    Ten mroczny thriller psychologiczny opowiada o makabrycznych zbrodniach, dokonywanych na młodych chłopcach. Jakiś czas temu w Platte City złapano rzekomego seryjnego mordercę, którego oskarżono o trzy zabójstwa i stracono. Od tego wydarzenia mijają trzy miesiące. Mieszkańcy miasteczka zdążyli zapomnieć już o tragicznych mordach, na nowo czują się wolni i bezpieczni. Niestety, ponownie odnaleziono zwłoki kolejnego chłopca. To morderstwo jest identyczne do tych, popełnionych przez straconego oskarżonego. Czyżby pojawił się naśladowca? Miejscowy szeryf wraz z agentką FBI sprawdzają wszystkie tropy, jednak nic nie idzie po ich myśli. Pojawia się kolejna ofiara, jednocześnie znika pewien chłopiec. Czy policji uda się znaleźć zwyrodnialca, zanim zabije porwanego chłopaka?

    Po raz kolejny mogę stwierdzić, że warto sięgać po starsze książki. Są wśród nich doskonałe lektury. "Dotyk zła" już od samego początku serwuje czytelnikowi spore napięcie. Jest mrocznie, tajemniczo, czasami przerażająco. Barwne postacie, szybkie zwroty akcji podnoszą zainteresowanie czytających. Na uwagę zasługuje postać agentki FBI, która boryka się z traumatycznymi przeżyciami, wciąż walczy z demonami przeszłości, a mimo to jest bardzo silną, odważną kobietą, oddaną pracy. Autorka wprowadziła wątek miłosny, intrygujący, który, mam nadzieję, zostanie rozwinięty w kolejnych częściach. 

    Alex Kava tą powieścią zasługuje na miano jednej z lepszych autorek kryminalnych. Jestem zachwycona tym, co czytałam. Sama poluję% teraz na kolejną część książki, a was zachęcam do zapoznania się z twórczością autorki. 

2 komentarze:

  1. Napewno warto sprawdzić tego autora,jestem pewien ,lecz na tą chwilę zachwycam się "Czwartą Małpą" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojj, przypominają mi się czasy końca gimnazjum, kiedy Alex Cava czytywałam bardzo namiętnie!

    OdpowiedzUsuń

"Dom sióstr"- Charlotte Link

       Duży, stary dom, stojący gdzieś na uboczu, z dala od wścibskich oczu, otoczony bezkresem pól i lasów, kusi, przyciąga i magnetyzuje...